Penerima BR1M sedang diberitahu dengan adanya BR1M 2015 pendaftaran. Pendaftaran itu boleh didapati pada 1 Disember 2014. Bagi penerima sedia ada tidak perlu memohon semula namun mereka bertanggungjawab untuk memastikan bahawa maklumat mereka adalah terkini. Maklumat yang diperlukan tidak terhad kepada

  • Maklumat dan bilangan tanggungan dalam keluarga penerima BR1Mi
  • Alamat terkini untuk memastikan surat akan dihantar dengan tempat yang betul.
  • Maklumat bank yang terkini. Bagi BR1M 2015, pembayaran akan dibuat dalam 3 fasa. Penerima yang layak perlu mengesahkan ketepatan maklumat bank mereka. Senarai bank-bank yang boleh menerima BR1M disenaraikan di bawah

Semua permohonan boleh dibuat di laman web rasmi BR1M https://ebr1m.hasil.gov.my/ mulai 1 Disember 2014. Permohonan juga boleh dibuat melalui 1Malaysia (BR1M) 2015 (Bk-01) di LHDN dan apa-apa BR1M agensi berkaitan. Sebarang kegagalan untuk berbuat demikian boleh menyebabkan kegagalan pemprosesan BR1M oleh LHDN. Untuk maklumat dan penerangan lanjut, pemohon boleh menghubungi nombor-nombor 1-800-88-2716 (LDHN) atau 03-88824565 / 4566 (Kementerian Kewangan).

Senarai Bank yang dapat menerima bantuan BR1M

  • Affin Bank Berhad
  • Agro Bank
  • Alliance Bank Malaysia Berhad
  • AmBank Berhad
  • Al Rajhi Banking & Investment Corporation
  • Bank Islam Malaysia
  • Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Bhd
  • Bank Muamalat Malaysia Bhd
  • Bank of America Malaysia Berhad
  • Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ
  • Bank Simpanan Nasional
  • Cimb Bank Berhad
  • Citibank Berhad
  • Deutsche Bank(Malaysia) Berhad
  • Eon Bank Berhad
  • Hong Leong Bank
  • HSBC Bank Malaysia Bhd
  • J.P Morgan Chase Bank Bhd
  • Kuwait Finance House Malaysia Bhd
  • Malayan Banking Berhad
  • OCBC Al-Amin Bank Bhd/OCBC Bank
  • Public Bank Berhad/Public Islamic Bank Berhad
  • RHB Bank Berhad
  • Standard Chartered Bank Malaysia Bhd
  • Sumitomo Mitsui Banking Corporation
  • The Royal Bank of Scotland
  • United Overseas Bank(Malaysia) Berhad